Plánujete vytvoriť internetový obchod no zatiaľ nemáte žiadne skúsenosti ? V tomto článku vám predstavíme základné funkcie internetového obchodu, ktoré by rozhodne Vášmu budúcemu eshopovému riešeniu nesmú chýbať. Tak poďme nato.
Základná funkcionalita internetového obchodu:
Nákupný košík
Ako aj v bežnom kamennom obchode, tak isto aj internetový obchod má nákupný košík, ktorý je predskokanom zahájenia objednávky. V nákupnom košíku by ste mali mať možnosť pred vstupom do objednávky zadať napríklad zľavové a darčekové, alebo iné poukážky.Nákupný košík v eshope je teda akýsi sumár aktuálne vloženého tovaru.
Objednávka tovaru
Objednávkový proces v internetovom obchode predstavuje sériu krokov, v ktorých zákazník postupne zadá všetky potrebné informácie o sebe, teda kontaktné a fakturačné informácie, dodaciu adresu. V objednávke si zákazník vyberie z dostupných platobných a poštových metód a na konci objednávky, teda v poslednom kroku uvidí celý sumár svojej objednávky. Posledným krokom je odoslanie objednávky. Po odoslaní objednávky za Vás internetový obchod vykoná sériu prednastavených činností, ako napríklad:
- zašle Vám aj Vašemu zákazníkovi potrvrdenie o vykonaní objednávky
- zašle PDF faktúru
- dá informáciu porovnávačom cien o tom, že objednávka bola vytvorená, aby oni mohli následne po uplynutí istej lehoty zákazníka kontaktovať a zistiť od neho feedback na Váš nákup
- uloží do systému Google Analytics informáciu o vykonanej konverzii pre neskoršie vyhodnocovanie návštenovsti
- a iné ..
Skladové zásoby
Skladové zásoby v internetovom obchode slúžia na evidenciu počtu kusov skladom jednak pre Vás, na druhej strane aj pre zákazníka, aby vedel, či si môže objednať daný počet kusov z daného tovaru hneď, alebo či bude musieť čakať na naskladnenie tovaru.
Rozšírená funkcionalita internetového obchodu:
Online platby slúžia na automatické uhrádzanie a prijímanie platieb prostredníctvom internetu. Buď sa využívajú kreditné karty, alebo priamo presmerovanie na internet banking danej banky
Napojenie na dodávateľa
Toto napojenie v internetovom obchode slúži predovšetkým pre získanie tovaru bez nutnosti zdĺhavého vkladania tovaru ručne cez administráciu. Využíva sa pri tom tzv. produktový feed, ktorý je najčastejšie dostupný vo formáte XML, CSV, alebo XLS.
Všetky tieto funkcie no aj oveľa viac nájdete už v rámci základného balíka služieb u spoločnosti NajReklama. Tvorba eshopu je u nich jasná voľba.